راهنمایی جادویی میکروبلاگینگ، برای بیزینس‌های جمع و جور شما!

تیر ۰۲, ۱۴۰۰

میکروبلاگینگ چیست؟

میکروبلاگینگ، تلفیقی از وبلاگ نویسی و پیام‌های فوری‌ست؛ که به کاربران اجازه می‌دهد، عکس‌ها و ویدیوهای خود را، با متون کوتاه، پست نمایند؛ و آن را به طور آنلاین، با مخاطبین خود، به اشتراک بگذارند. برنامه‌ی کاری شما، به عنوان صاحب یک کسب و کار، حتما کاملا پر و شلوغ است. اما حتما زمانی هم پیدا می‌کنید؛ که بخواهید در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، خودی نشان دهید. بهانه موقوف! نیازی نیست برای ارتباط گرفتن با فالوور هایتان، تولید محتوای پر و پیمانی داشته باشید. میکروبلاگ، هم روشی ساده‌تر است و کلی هم به شما خوش خواهد گذشت!

میکروبلاگینگ

سری به تاریخچه‌ی میکروبلاگینگ بزنیم!

اولین میکروبلاگ‌ها، با عنوان تامبلاگ شناخته می‌شدند. این واژه، به سرعت جای خود را به میکروبلاگینگ، داد. سال 2007 بود که این واژه، رسما درون لغت‌نامه‌ی شبکه‌های اجتماعی، به ثبت رسید. درست همان زمان بود که توییتر، جنوب و جنوب غربیِ آستین، در تگزاس را درنوردید!

اگر بیزینس جمع و جوری دارید، این 5 سایت حتما به دردتان خواهد خورد!

زمان‌بندی پست‌ها در توییتر


• توییتر: (twitter.com) حتما می‌دانید که توییتر، یکی از سرویس‌های آنلاین شبکه‌ها‌ی اجتماعی‌ست؛ که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های کوتاه 140 کلمه‌ای، به نام "توییت" را بخوانند. خیلی هم باحال! این برنامه، به شدت میان کاربران طرفدار دارد. و یک چیز خفن درباره‌ی توییتر، این است که به تازگی، قابلیت زمان‌بندی پست‌ها نیز، در بخش Tweetdeck این اپلیکیشن، پدیدار شده است! قابلیتی که به شدت در زمان شما، صرفه جویی می‌کند. 

• تامبلر: این پلتفرم را، می‌توان یک پلتفرم همه چیز تمام، برای میکروبلاگینگ نامید. خدمات این پلتفرم (tumblr.com)، کاربران را قادر می‌سازد تا فایل‌های چند رسانه‌ای خود را، به همراه سایر محتواهای کوتاه وبلاگ، با جامعه‌ی آنلاین، به اشتراک بگذارند. 

• اینستاگرام: (Instagram)سرویس آنلاین مخصوص ارسال ویدیو، عکس و سایر فعالیت‌های آنلاین اجتماعی‌ست؛ که علاوه بر این‌که کاربران را قادر می‌سازد، عکس یا ویدیو بگیرند؛ به آن‌ها اجازه می‌دهد که آن را به صورت عمومی، و یا حتی خصوصی، با فالوورهای خود، به اشتراک، بگذارند. یا حتی محتواهای خود را، در سایر حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود، مانند فیس‌بوک(facebook)، توییتر، تامبلر و فلیکر هم، منتشر کنند. 

• پینترست: (Pinterest)شبکه‌ای اجتماعی، که کاربران را قادر می‌سازد تا محتواهای بصری خود را، با دیگران به اشتراک بگذارند؛ و حین پست کردنِ عکس‌ها و ویدیوهای خود، به تابلو‌های خود یا دیگران، به علاقمندی‌های جدیدی دست پیدا کنند. (اصطلاحا علاقمندی‌های خود را در برنامه، سنجاق نمایند). به عنوان مثال، این برنامه از نظر درون‌مایه‌، مشابه با کلکسیون پیکسل‌های قدیمی شماست. ضمن این‌که، پینترست، به شما امکان می‌دهد، محتواهایی را که دیگران به تابلو‌های خود، سنجاق کرده‌اند را نیز، مشاهده کنید.
 

نمایی از سبک پست‌ها در اسنپ‌چت

• اسنپ‌چت: (snapchat)یکی از پر سرعت‌ترین شبکه‌های اجتماعی که ممکن است تا به حال دیده باشید! با اسنپ‌چت، شما قادر به عکس و فیلم گرفتن هستید، می‌توانید به آن کپشن اضافه کنید، روی پست‌های خود، طراحی کنید و از لنزهای گرافیکی تعبیه شده، به شیوه‌های حرفه‌ای، استفاده نمایید. حتی می‌توانید آن را، برای دوستان خود بفرستید. گهگاه، می‌توانید محتواهای خود را استوری کنید. استوری، مجموعه‌ی 24 ساعته از عکس‌ها و ویدیوهای شماست؛ که آن را برای مردم سراسر جهان، یا تنها فالوورهای خودتان، منتشر نموده‌اید.

5 دلیلی که شما باید از میکروبلاگ، برای بیزینس کوچک خود، استفاده کنید.

1- میکروبلاگ، ناجی وقت شماست: اگر دلتان نمی‌خواهد دو الی سه ساعت از وقت خود را، روی ساخت پست‌های وبلاگ، یا ساخت ویدیو، بگذارید؛ یار شفیق شما، میکرو پست خواهد بود! اسنپ کردن یا توییت نمودن، تنها چند ثانیه، وقت شما را خواهد گرفت. 

2- همیشه در دسترس!: تمامی پلتفرم‌های تولید محتوای میکروبلاگ، به آسانی قابل دانلود و اجرا در تلفن‌های همراه هوشمند شما هستند. 

3- برنامه‌های مطرح: با توجه به این‌که مردم، در این دوره، به جای استفاده از لپ‌تاپ یا کامپیوترهای دسک‌تاپ، گوشی‌های همراه خود را، همیشه با خود به این‌سو و آن‌سو می‌برند؛ میکرو پست می‌تواند باعث بهتر دیده شدن شما، در میان خیل عظیمی از کاربران باشد. 

4- کار با این برنامه‌ها، حسابی سرحال‌آور است: میکروبلاگینگ، برایتان بسیار مفرح خواهد بود. قالب این مدل پست‌ها، کوتاه است. می‌توانید از طرح‌های اسنپ‌چت، بهره بگیرید؛ یا فیلترهای اینستاگرام را به بازی بگیرید. میکروبلاگینگ، همیشه بخش جذاب شغل شما، خواهد بود!
• برنامه‌های لایو: برنامه‌های کاربردی لایو، رفته رفته بیشتر کارآمدی خود را نشان داده؛ مردم را به خود جلب می‌کنند. علاوه بر این‌که می‌توانید، هر جایی‌که هستید و در حال هرکاری که هستید؛ توییت کنید؛ حالا با انتشار لایو استریم‌های متعدد، تنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود، می‌توانید با سراسر جهان، ارتباط برقرار کنید. حالا حتی توییتر هم، periscope را به جمع قابلیت‌های خود، اضافه کرده است. از سویی، فیس‌بوک، فیس‌بوک لایو را به شما ارائه می‌دهد. این، تنها شروعی‌ست برای عصری جدید، از میکروبلاگینگ!

مخاطبین گرامی در نظر داشته باشید شرکت رایا مارکتینگ با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا  و همچنین تولید محتوا سئو شده  میتواند شما را در این امر یاری کند.

میکروبلاگینگ

حرف‌های آخر:

در دنیای تجارت‌های کوچک، زمان، ابزاری قدرتمند است. می‌دانم! ممکن است که وقتِ زمان‌بندی پست‌هایی با محتواهای سنگین و کاربردی را، آن‌ هم به طور مرتب، نداشته باشید. اما به وسیله‌ی میکروبلاگینگ، دیگر بهانه‌ای در کار نیست! اسنپ کردن در برنامه‌ی اسنپ‌چت، تنها 10 ثانیه زمان می‌برد. تنها سه اسنپ در روز، کفایت می‌کند.

مجموع زمانِ سه اسنپ، حتی یک دقیقه از روزتان را نیز، نمی‌گیرد! علاوه بر این، این روزها که همه‌ی مردم، گوشی‌های هوشمند در دست دارند؛ شانس دیده شدن شما، در مقایسه با زمانی‌که مجبور به تولید محتوا به وسیله‌ی کامپیوترهای خود هستید؛ بسیار بیشتر خواهد بود. بر خلاف بسیاری از شرکت‌های چندملیتی، شما قادر به استفاده از اسنپ‌چت هستید! یا می‌توانید لایو فیس‌بوک برگزار کنید؛ تا به طور حقیقی با مخاطبین خود، ارتباط بگیرید. شاید برای چنین کاری، شرکت‌هایی هم‌چون نایک، یا آدیداس، نیاز به استخدام یک نماینده‌ی تبلیغ برند، داشته باشند. اما شما همه‌کاره‌ی خود، خواهید بود! حالا نوبت درخشش شماست!


لینک منبع:
www.brandnewdreams.com

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.