برای طراحی بنر صلواتی به چه اصولی باید توجه کرد

طراحی بنر صلواتی، طراحی های نوین شکل های جدید از روایت یک داستان یا واقعه را به بیننده ها هدیه داد. طراحی و گرافیک به کار رفته در بنرها نمونه ای از ایجاد روایت های جدید در طراحی بود. مناسبت های زیادی هستند که برای ارائه خدمات نیاز به استفاده از بنر دارند. طراحی بنر صلواتی نمونه ای از این نوع طراحی ها می باشد. در هنگام برگزاری مراسم و بزرگداشت های مذهبی و یا در شرایط خاص بسیاری از هیئت ها و ادارات اقدام به برپایی چادرهایی برای ارائه خدمات رایگان یا صلواتی می نمایند. در این مواقع برای اطلاع رسانی مناسب و همچنین بیان نوع خدمات نیاز  و حتی ارسال پیامی تصویری به مخاطب نیاز به پوستر و بنرهایی است که این اطلاع رسانی را به شکلی مناسب انجام دهد.

ایده ها و نظرات متفاوت باعث ایجاد تنوع در شکل و نوع طراحی بنرها می شود.طراحی بنر صلواتی از موارد ویژه ای است که بسیار مورد استقبال مشتریان  و افرادی که علاقمند به ارائه خدمات هستند قرار گرفته است. متن های مورد استفاده در بنرهای صلواتی می تواند شامل متن های ادبی کوتاه یا شعر نیز باشد به طور کلی طراحی بنر صلواتی بر اساس چند نکته انجام می شود:


https://hamedkhamisabadi.blogspot.com/2021/06/8.html


  1. طراحی بنر صلواتی برای بزرگداشت مقام شهید

  2. طراحی بنر صلواتی برای بزرگداشت سالگرد فوت شخص

  3. طراحی بنر صلواتی برای  خدمات رسانی به زائرین در یک مناسبت مذهبی

  4. طراحی بنر  صلواتی متناسب با ایام تولد و شهادت ائمه بزرگوار برای  پخش نذری

با توجه به این موارد طراحی بنر  صلواتی متفاوت می باشد و از طرحهای متفاوتی در آن استفاده می شود.حتی قالب طرح ها نیز با توجه به نوع برنامه و مناسبتی که برای آن در نظر گرفته شده است متفاوت می باشد.

برای طراحی بنر صلواتی به چه اصولی باید توجه کرد

برای طراحی بنر صلواتی به چه اصولی باید توجه کرد

در طراحی بنر صلواتی توجه به چه مواردی اهمیت دارد

 در طراحی بنرهای صلواتی با توجه به موضوعی که در ارتباط با آن باید بنر را طراحی کرد رعایت چند نکته مهم الزامی است:

  • مخاطب هدف شما کیست

  • برای چه مراسمی و به چه قصدی طراحی صورت می پذیرد

  • استفاده صحیح از تصاویر و متون در کنار یکدیگر

  • استفاده از رنگ در طراحی ها با توجه به موضوع بنر 

  • طراحی قالب بنر

طراحی قالب بنر با توجه به نوع برگزاری مراسم،هدف از برگزاری مراسم و نظر مشتری تنوع پیدا می کند. این نمونه قالبها می تواند از یک طرح ساده و بدون متن تا طرح هایی که روایت کننده یک واقعه هستند و متن هایی با طراحی ویژه تغییر کند.طراحی صحیح یک بنر باعث می شود تا اگر فردی هیچ پیش زمینه ذهنی از کاری که شما در حال انجام آن هستید نیز نداشته باشد، با توجه به بنر اطلاع پیدا کند. شکل طراحی  بسیاری از بنرها به گونه ای صورت می پذیرد که محل برگزاری برنامه و مراسم را نیز برای اطلاع رسانی ذکر می کنند.

  • سایز و اندازه بنر

به این بخش از طراحی بنر باید توجه کنید و در هنگام طراحی آن را در نظر بگیرید زیرا در هنگام چاپ بر کیفیت تصاویر و رزولوشن آن تاثیرگذار خواهد بود. سایز و اندازه بنرها با توجه به محل برگزاری و مکانی که قرار است نصب شود متفاوت می باشد. در هنگام طراحی باید ارتباط بین طراحی و اندازه به درستی رعایت شود تا  بنر چاپ شده از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. یک طراح بنر با آگاهی کامل از اصول طراحی انواع بنرها آماده می تواند به  طراحی بنرهای صلواتی برای مراسم مختلف مذهبی و مناسبت های خاص اقدام نماید.

برای طراحی بنر صلواتی به چه اصولی باید توجه کرد

  • فونت و سایز متن بنر

با توجه به اندازه بنر می توانید از انواع  طرح های متفاوت نوشتاری برای این نمونه بنرها استفاده کنید. زمینه بنر هم می تواند با توجه به مراسم و مناسبتی که در ارتباط با آن طراحی بنر صلواتی صورت گرفته است متفاوت باشد.

https://hamedkhamisabadi.blogspot.com/2021/06/blog-post_47.html


 نمونه هایی از متن بنر صلواتی 

برای آشنایی بیشتر با نمونه متن هایی که در طراحی بنرهای مختلف به کار می رود چند مثال بیان می شود:

  • لبیک یا حسین

  • پای کار ایستاده ایم یا حسین

  • این عشق پر بهاست به عالم نمی دهم    من طعم چای روضه به زمزم نمی دهم

  • ایستگاه صلواتی صاحب الزمان

  • ایستگاه صلواتی سردار شهید/ شهید

  • ایستگاه تعمیرات صلواتی 

  • چایخانه  صلواتی کریم اهل بیت

  • زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست

  • سلام بر حضرت فاطمه (س) ریحانه بهشتی

  • شهادت هنر مردان خداست

  • میلاد نور مبارک

  • اعیاد شعبانیه مبارک

  • ایستگاه صلواتی غدیر

  • ایستگاه صلواتی نذر ماسک/ کتاب/ نان

  • مهدی جان  امروز به مناسبت غدیر خم نانهای این نانوایی  نذر آمدنت شدند.



 اگر به متن ها دقت کنید، متوجه می شوید که نوع مناسبت در نوشتار  متن ها نیز تاثیرگذار است. بسیاری از افراد با توجه به زمان و شرایط اجتماعی با استفاده از برپایی ایستگاههای صلواتی اقدام به خدمات رسانی به افراد در شرایط خاص می نمایند.

برای طراحی بنر صلواتی به چه اصولی باید توجه کرد

طراحی بنر با استفاده از طرح های لایه باز و طرح خام 

اگر برای اولین بار اقدام به طراحی بنر صلواتی می کنید بهتر است برای نوع و نحوه طراحی این نمونه بنرها از نمونه های آماده و لایه باز آن استفاده کنید. حسن استفاده از ن طرح های لایه باز این است که شما با ترتیب و نوع طراحی آشنا می شوید و به راحتی به اصولی که در این طراحی ها به کار رفته است دست پیدا می کنید.

استفاده از طرح های لایه باز نوعی آموزش مرحله به مرحله برای رعایت اصول صحیح طراحی می باشد. همچنین طرح های خام بنر این امکان را در اختیار مخاطبان قرار می دهد تا در کوتاهترین زمان با توجه به اندازه و سایز مورد نظر خود فقط متن و موضوع برنامه  را مشخص کرده و در داخل بنر قرار دهند. استفاده از بنرهای خام برای زمان هایی که با توجه به پیک کار در مناسبت های مختلف به راحتی نمی توان بنر را طراحی کرد از نمونه های آماده برای انجام کار استفاده کنیم.از آنجا که طراحی بنر یک کار تخصصی است بهتر است برای مراسم و برنامه های خود از تجربیات یک طراح و گرافیست با تجربه استفاده کنید.

طراحان با تجربه رایا مارکتینگ با توجه به تنوع کارهایی که در این زمینه انجام داده اند می توانند شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری و همراهی کنند. استفاده از طرح های لایه باز به شما کمک می کند تا یک طرح را برای خود شخصی سازی کنید و یا آن را به صورت سفارشی خاص دربیاورید. یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در طراحی بنرهای صلواتی، نرم افزار پر کاربرد فتوشاپ می باشد. امکان طراحی تخصصی بنر  با این نرم افزار به راحتی فراهم می باشد.

برای طراحی بنر صلواتی به چه اصولی باید توجه کرد

هیچ نظری موجود نیست:

با پشتیبانی Blogger.